05.12.2016
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků
Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ
Celkem 705 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v loni Ombudsman ČEZ, z toho 128 v regionu východních Čech.  
14.březen 2016 - 10:00
Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny. Za 6 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ téměř 4000 podnětů, z toho 539 na východě Čech.

Ombudsman Skupiny ČEZ, který před více než šesti lety jako první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, obdržel v roce 2015 celkem 705 podnětů nespokojených klientů. V rámci východočeského regionu šlo o 128 podnětů. Ombudsman znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Zájem o jeho služby je značný, celkově jej dosud kontaktovalo téměř 4000 zákazníků, z toho 539 ve východních Čechách.


„Za 6 let existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 382 případech. Také loňský rok potvrdil zájem zákazníků o naše služby. Přičítám to jak jejich rostoucí důvěře, tak i informovanosti o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Ve prospěch zákazníka rozhodl loni ombudsman v případě 54 podání (ve východních Čechách šlo o 14 podání) a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Z toho v 19 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 36 situací použil Ombudsman ČEZ specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Největší porce řešených podání se loni ve východních Čechách týkala oblasti reklamace měření, smluvních záležitostí a odkladu splatnosti a odpuštění dluhu. V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Necelá polovina zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„Při šetření podnětů zákazníků nebereme v potaz výsledky předchozích šetření společnosti, se kterou má zákazník spor, ale postupujeme samostatně, abychom nemohli být ve svých závěrech ovlivněni. Přesto docházíme ve většině případů k podobným závěrům, který učinila příslušná energetická společnost. Nejčastější příčinou problémů je skutečnost, že si lidé průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun. Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory“ sečtou,“ dává nahlédnout do zákulisí péče o klienta Josef Sedlák.

Tým Ombudsmana ČEZ byl zřízen k 1. říjnu 2009 a společnost ČEZ se tak stala prvním energetickým subjektem, který v regionu svého působení zřídil pro své domácí zákazníky tento institut. Ombudsman ČEZ je podřízen představenstvu společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ. Dosavadní fungování institutu Ombudsmana ČEZ potvrzuje správnost záměrů, které stály u jeho zřízení - zkvalitnění zpětné vazby, která umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky.

Jihoceskenovinky.cz informovala Mgr. Šárka Beránková, tisková mluvčí ČEZ, a. s.
(jv,kralovehradeckenovinky.cz foto:arch.čez)


Žákyně trutnovské ZŠ získala dvě ocenění Dětský čin roku 2016

Žákyně trutnovské ZŠ získala dvě ocenění Dětský čin roku 2016
Vítězové již dvanáctého ročníku projektu Dětský čin roku, jehož organizátorem je společnost Whirlpool, převzali svá ocenění. Rovnou dvě ceny si odnesla žačka trutnovské ZŠ V Domcích.

Trasu plánované cyklostezky v Hrubé Skále lemují nové lípy

Trasu plánované cyklostezky v Hrubé Skále lemují nové lípy
Obec Hrubá Skála chystá výstavbu dvoukilometrové cyklostezky vedoucí z Radvánovic přes Hnanice až do Borku.

Neobyčejnou krádež kabelů rozpletli královéhradečtí kriminalisté

Neobyčejnou krádež kabelů rozpletli královéhradečtí kriminalisté
Královéhradečtí kriminalisté ve spolupráci s kolegy z Trutnova řeší jeden z nejzávažnějších případů letošního roku. Škoda přesáhla 7,5 milionu korun.

Sochaři dokončují ledové sochy ve špindlerovském ledáriu

Sochaři dokončují ledové sochy ve špindlerovském ledáriu
Již druhou zimní sezónu budete moci v největším krkonošském středisku navštívit unikátní Špindlerovské LEDÁRIUM u horní stanice šestisedačkové lanovky Pláň.

Do Mountfieldu HK míří kanadský forvard Alexandre Picard

Do Mountfieldu HK míří kanadský forvard Alexandre Picard
Pohyby a hráčské změny kolem A-týmu Mountfieldu HK nekončí, hradecký hokejový klub nově vyzkouší kanadského útočníka Alexandre Picarda.
 
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport
Regiony:
















Nahoru
© REGIONÁLNÍ NOVINKY, a.s. | Zobrazit klasicky