26.06.2016
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků
Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ
Celkem 705 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v loni Ombudsman ČEZ, z toho 128 v regionu východních Čech.  
14.březen 2016 - 10:00
Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny. Za 6 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ téměř 4000 podnětů, z toho 539 na východě Čech.

Ombudsman Skupiny ČEZ, který před více než šesti lety jako první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, obdržel v roce 2015 celkem 705 podnětů nespokojených klientů. V rámci východočeského regionu šlo o 128 podnětů. Ombudsman znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Zájem o jeho služby je značný, celkově jej dosud kontaktovalo téměř 4000 zákazníků, z toho 539 ve východních Čechách.


„Za 6 let existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 382 případech. Také loňský rok potvrdil zájem zákazníků o naše služby. Přičítám to jak jejich rostoucí důvěře, tak i informovanosti o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Ve prospěch zákazníka rozhodl loni ombudsman v případě 54 podání (ve východních Čechách šlo o 14 podání) a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Z toho v 19 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 36 situací použil Ombudsman ČEZ specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Největší porce řešených podání se loni ve východních Čechách týkala oblasti reklamace měření, smluvních záležitostí a odkladu splatnosti a odpuštění dluhu. V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Necelá polovina zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„Při šetření podnětů zákazníků nebereme v potaz výsledky předchozích šetření společnosti, se kterou má zákazník spor, ale postupujeme samostatně, abychom nemohli být ve svých závěrech ovlivněni. Přesto docházíme ve většině případů k podobným závěrům, který učinila příslušná energetická společnost. Nejčastější příčinou problémů je skutečnost, že si lidé průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun. Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory“ sečtou,“ dává nahlédnout do zákulisí péče o klienta Josef Sedlák.

Tým Ombudsmana ČEZ byl zřízen k 1. říjnu 2009 a společnost ČEZ se tak stala prvním energetickým subjektem, který v regionu svého působení zřídil pro své domácí zákazníky tento institut. Ombudsman ČEZ je podřízen představenstvu společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ. Dosavadní fungování institutu Ombudsmana ČEZ potvrzuje správnost záměrů, které stály u jeho zřízení - zkvalitnění zpětné vazby, která umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky.

Jihoceskenovinky.cz informovala Mgr. Šárka Beránková, tisková mluvčí ČEZ, a. s.
(jv,kralovehradeckenovinky.cz foto:arch.čez)


Policie kontrolovala chování osob u kolejišť a na přejezdech

Policie kontrolovala chování osob u kolejišť a na přejezdech
Společná přítomnost zaměstnanců SŽDC a PČR v kolejišti na vytipovaných místech v celém Královéhradecém kraji  měla především preventivní účinek.

Užovka vystrašila obyvatele panelového domu

Užovka vystrašila obyvatele panelového domu
Ve společných prostorách panelového domu se plazil velký had. Vylekal obyvatele domu, kteří na pomoc přivolali městskou policii. Strážníci na místě zjistili, že se jedná o užovku obojkovou. Hada odchytli a vypustili do volné přírody.

V Hradci Králové probíhá festival Divadlo evropských regionů

V Hradci Králové probíhá festival Divadlo evropských regionů
Celý týden probíhá v Hradci Králové už 22. ročník úspěšného mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů. Festival pravidelně v průběhu posledních deseti červnových dnů oslavuje divadlo a do svých ulic láká umělce i diváky z různých koutů světa.

Vyvrcholení vzpomínkových akcí k 150.výročí bitvy u Hradce Králové

Vyvrcholení vzpomínkových akcí k 150.výročí bitvy u Hradce Králové
Hlavní akce seriálu vzpomínkových akcí proběhnou od 29. června do 3. července v Hradci Králové a okolí.
Bohatý program nabídne mezinárodní konferenci, bitevní scény, odhalení pomníku jezdecké srážky u Střezetic, kulturní a edukativní akce, pietní akty a ceremonie.

Jičínská teplárna rekonstruuje jednu ze svých kotelen

Jičínská teplárna rekonstruuje jednu ze svých kotelen
Správa nemovitostí města Jičína a.s., která dodává do jičínských domácností teplou užitkovou vodu a teplo, rekonstruuje jednu ze svých kotelen na Novém Městě.
 
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport
Regiony:
















Nahoru
© REGIONÁLNÍ NOVINKY, a.s. | Zobrazit klasicky