24.02.2017
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků

Ombudsman ČEZ řešil ve východních Čechách stížnosti 128 zákazníků
Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ
Celkem 705 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v loni Ombudsman ČEZ, z toho 128 v regionu východních Čech.  
14.březen 2016 - 10:00
Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny. Za 6 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ téměř 4000 podnětů, z toho 539 na východě Čech.

Ombudsman Skupiny ČEZ, který před více než šesti lety jako první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, obdržel v roce 2015 celkem 705 podnětů nespokojených klientů. V rámci východočeského regionu šlo o 128 podnětů. Ombudsman znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Zájem o jeho služby je značný, celkově jej dosud kontaktovalo téměř 4000 zákazníků, z toho 539 ve východních Čechách.


„Za 6 let existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 382 případech. Také loňský rok potvrdil zájem zákazníků o naše služby. Přičítám to jak jejich rostoucí důvěře, tak i informovanosti o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Ve prospěch zákazníka rozhodl loni ombudsman v případě 54 podání (ve východních Čechách šlo o 14 podání) a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Z toho v 19 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 36 situací použil Ombudsman ČEZ specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Největší porce řešených podání se loni ve východních Čechách týkala oblasti reklamace měření, smluvních záležitostí a odkladu splatnosti a odpuštění dluhu. V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Necelá polovina zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„Při šetření podnětů zákazníků nebereme v potaz výsledky předchozích šetření společnosti, se kterou má zákazník spor, ale postupujeme samostatně, abychom nemohli být ve svých závěrech ovlivněni. Přesto docházíme ve většině případů k podobným závěrům, který učinila příslušná energetická společnost. Nejčastější příčinou problémů je skutečnost, že si lidé průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun. Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory“ sečtou,“ dává nahlédnout do zákulisí péče o klienta Josef Sedlák.

Tým Ombudsmana ČEZ byl zřízen k 1. říjnu 2009 a společnost ČEZ se tak stala prvním energetickým subjektem, který v regionu svého působení zřídil pro své domácí zákazníky tento institut. Ombudsman ČEZ je podřízen představenstvu společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ. Dosavadní fungování institutu Ombudsmana ČEZ potvrzuje správnost záměrů, které stály u jeho zřízení - zkvalitnění zpětné vazby, která umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky.

Jihoceskenovinky.cz informovala Mgr. Šárka Beránková, tisková mluvčí ČEZ, a. s.
(jv,kralovehradeckenovinky.cz foto:arch.čez)


Zkontrolujte si platnost svých řidičských průkazů

Zkontrolujte si platnost svých řidičských průkazů
V dostatečném předstihu před skončením desetileté platnosti stávajícího řidičského průkazu mohou klienti požádat o nový.

Město Jičín vloni řešilo přes třicet stížností

Město Jičín vloni řešilo přes třicet stížností
Rada města vzala na vědomí zprávu o podaných stížnostech a peticích v loňském roce. Tuto agendu spravuje odbor správních agend.

Jičín rozděluje v dotačních programech přes 4,5 milionu korun

Jičín  rozděluje v dotačních programech přes 4,5 milionu korun
Kultura, sport i cestovní ruch, to jsou oblasti, které Jičín každoročně systémově podporuje v tzv. dotačních programech.

Petr Fiala se zajímal, co trápí obyvatele Královéhradeckého kraje

Petr Fiala se zajímal, co trápí obyvatele Královéhradeckého kraje
Královéhradecký kraj byl v uplynulém týdnu druhým v pořadí, který v rámci série výjezdů do jednotlivých regionů ČR s názvem "Tvoříme program" navštívil předseda ODS Petr Fiala.

Jak bude vypadat obchvat Náchoda?

Jak bude vypadat  obchvat Náchoda?
Občané Náchoda se konečně dočkají stavby obchvatu města. Stavba, na kterou čekají už řadu let a je klíčová nejen pro Královéhradecký region, ale i celou Českou republiku, vyřeší celou řadu problémů spojených s tranzitní dopravou.
 
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport
Regiony:
















Nahoru
© REGIONÁLNÍ NOVINKY, a.s. | Zobrazit klasicky